Všeobecná fakultní nemocnice
Obezita.cz
Domů » Zpravodajství » Mýty a realita » Mýtus: Brambory je třeba vyřadit z jídelníčku úplně!

Mýtus: Brambory je třeba vyřadit z jídelníčku úplně!

Mnohé z módních diet zakazují konzumaci brambor s tím, že jsou plné sacharidů a znemožňují tak hubnutí. Vyřazují je tedy z jídelníčku stejně jako cukrovinky či čokoládu. Oprávněně?

Mýtus: Brambory je třeba vyřadit z jídelníčku úplně!Brambory jsou svým složením, za předpokladu rozumné konzumace, naprosto ideální „redukční“ potravinou. Obsahují převážně složené sacharidy, tzv. polysacharidy, které se rozkládají postupně na jednoduché cukry a zajišťují tak postupný přísun energie. Jednoznačně pozitivně lze vnímat jejich nízkou energetickou hodnotu, kterou mají dokonce nejnižší ze všech příloh, a to necelých 300 kJ na 100 g vařených brambor. Pro srovnání 100 g vařených těstovin nám dodá 600 kJ energie. Brambory jsou také, vzhledem k množství v jakém se konzumují, významným zdrojem vlákniny a vitaminu C. Zvláště vláknina a téměř nulový obsah tuku z brambor dělají významné spojence při hubnutí. Dále obsahují potřebné minerální látky jako je draslík, hořčík či fosfor a v neposlední řadě antioxidační látky. Všechna tato chvála ale samozřejmě směřuje pouze na brambory v úpravě vařené, ať již ve slupce nebo bez slupky. Situace se radikálně mění, mluvíme-li o některých druzích výrobků z brambor, jako jsou bramborové smažené lupínky, hranolky či krokety nebo tukem nastavované kaše, které mohou být při redukčním úsilí velmi nevýhodné!
Strava Pohyb Léčba
Dny prevence

Další články

BMI kalkulačka

Partneři:

KalorickéTabulky.cz
EON